国際交流プログラム

4. 法政大学受入内諾書の申請 / Hosei Univeristy Application for “Letter of Acceptance”

在外日本国大使館・総領事館による第一次選考に合格した後は、下記の手順に従って法政大学グローバル教育センター国際支援課に法政大学受入内諾書を申請してください。申請受付は、2023年8月25日(金)まで(日本時間)です。ご注意ください。

 

夏期休暇:
法政大学は、2023年8月11日から8月20日まで全ての窓口が閉まります。メールやお電話での問い合わせには対応できかねます。早めに申請をお勧めします。また、本学においても教員との連絡が取りにくくなるため、受入審査に1カ月以上要する場合がありますのでご留意ください。

法政大学受入内諾書の申請手順 / Hosei Univeristy Application procedure for “Letter of Acceptance”

法政大学への入学を希望する場合は、大使館・領事館における第一次選考に合格した後、以下の書類一式をメールに添付して送付してください。

提出書類

  本学教員の情報については本学大学院HP及び学術研究データベースを参照してください。

  事前に希望の指導教授と連絡を取る必要はありません

  • 2. 大使館推薦の第1次選考合格証明書(コピー可)
  • 3. 大使館・領事館に提出した申請書類のコピー(申請書、専攻分野及び研究計画書、出身大学の成績証明書、卒業証明書、出身大学の長又は担任教員の推薦状、健康診断書、その他大使館・領事館に提出した書類)

*法政大学受入れ内諾書申請書は、Wordでご提出ください。

*配置希望大学申請書は、提出しないでください。

 

【書類送付先】

mext@hosei.ac.jp

法政大学グローバル教育センター 国際支援課

受入内諾書の審査結果が出るまで、約1カ月かかります。
受入内諾書は「法政大学受入内諾書申請書」に記載されたemailアドレスに送付します。
(受入不可の場合もemailで結果を通知します。)

 

Applicants who wish to enroll at Hosei University as a MEXT Scholarship student should apply for the “Letter of Acceptance” after passing the first screening held by the Japanese embassy or consulate, by following the instructions below. Please note that the application documents must reach Hosei University by Friday, August 25 (Japan Time).

Summer recess;
Hosei University will be closed from August 11 to August 20, 2023 due to summer recess. Please be noted that we cannot reply to emails and phone-calls during this period. Furthermore, please also note that it may take more than one month to complete the document screening as most professors will be away from the campus from August through mid-September.

 

Hosei University Application procedure for “Letter of Acceptance”

Applicants who wish to enroll at Hosei University as a MEXT Scholarship student should apply for a “Letter of Acceptance” after passing the Primary Screening held by the Japanese embassy or consulate. To apply for a Letter of Acceptance, please send the following items by email:

 

  For information about our university and professors, please refer to Hosei University and Hosei University Academic Researcher Database

                   You do not need to contact our professors beforehand.

  • 2. Copy of the Certificate of the first selection issued by the Japanese Embassy or Consulate General
  • 3. Copy of all application documents submitted to the Japanese Embassy or Consulate General (Application form, Field of Study and Research plan, Official university transcript, Certificate of graduation, Recommendation letter from the president/dean or the academic advisor at the university attended, Medical certificate and other documents you submitted to the Japanese Embassy or Consulate.)
  • Note:
    “Hosei University Application Form For Letter of Acceptance” shall be submitted as a Word format.
  • Do not submit “Placement Preference Application Form. 

 

Please send the documents to the following:

mext@hosei.ac.jp

Global Education Center, Hosei University

Document screening for issuing “Letter of Acceptance” usually takes around one month.
If the application is accepted, “Letter of Acceptance” will be sent it by email address on the “Hosei University Application Form for Letter of Acceptance.” Even though it is not accepted, we will be notify the result to the applicant by email, too.